Autor Wiadomość
Rafau
PostWysłany: Sob 18:24, 25 Lis 2006    Temat postu:

dobrze kombinowane...Wink ale od czego pod ziemią azymut wyznaczysz? hehehe
Bunkrowiec
PostWysłany: Sob 15:04, 25 Lis 2006    Temat postu:

wiem jaki sposob ale nie powiem:D Kto smigal na azymut to wie Smile
Rafau
PostWysłany: Sob 14:35, 25 Lis 2006    Temat postu:

każdy, kto się zna odrobinkę na górnictwie to wie...ja się nie znam
cygi
PostWysłany: Sob 12:56, 25 Lis 2006    Temat postu:

to chyba tylko niemcy wiedza:P
Rafau
PostWysłany: Sob 12:47, 25 Lis 2006    Temat postu:

to nie jest wcale takie proste. Pod ziemią, kompas nie spełnia roli, nie ma punktów nawigacyjnych. Na zewnątrz mierząc kompasem robi się znaczny błąd nawigacyjny. Trzeba to robić w inny sposób...I tu zagadka, w jaki?
cygi
PostWysłany: Czw 17:00, 23 Lis 2006    Temat postu:

kompas i lecieli z koksem:P
Rafau
PostWysłany: Czw 10:29, 23 Lis 2006    Temat postu:

jestem pełen podziwu dla niemieckiej inżynierii z lat 30-tych. Teraz do dziś ludziska nie potrafią odtworzyć przebiegu korytarzy pod ziemią. Rysuje się mapy orientacyjne, ale kąta z jakim korytarz zakręca nikt nie jest w stanie obliczyć. Można astosować badanie elektrooporowe ale wymagałoby to wiele lat pracy. A oni bezproblemowo wybijali szyb i łączyli go z chodnikami...dobrzy byli
BlackEleriuM
PostWysłany: Wto 19:26, 21 Lis 2006    Temat postu:

dlatego pytam - bo zdało mi sie to troche surrealne ;]
Rafau
PostWysłany: Wto 18:13, 21 Lis 2006    Temat postu:

z tym pogłębianiem do dziś to żart był... bez wyciągania urobku na pewno się nie pogłębia!!!
BlackEleriuM
PostWysłany: Wto 7:52, 21 Lis 2006    Temat postu:

czyli ten pierscien sie poglebbia samozynnie przez swoj ciezar do dziś?
Rafau
PostWysłany: Wto 1:09, 21 Lis 2006    Temat postu:

no...Bunkrowiec... Poleciałeś;->
Zapomniałeś dodać, że najpierw przy drążeniu szybów wprowadzano stalowy pierścień(taki nóż), który pod własnym ciężarem zagłębiał się i wyciągano z niego ziemię wpuszczając jednocześnie prefabrykaty. UWAGA!!! TO BARDZO ZNACZĄCA INFORMACJA DLA ZŁOMKÓW!!!! PIERŚCIEŃ MIAŁ WAGĘ KILKUNASTU TON!!! i na stałe został w ziemi poniżej szybu. Pewnie zagłębia się jeszcze i niedługo system będzie dostępny z chin hehehe
cygi
PostWysłany: Pon 23:26, 20 Lis 2006    Temat postu:

heh dzieki za info:]
Bunkrowiec
PostWysłany: Pon 18:11, 20 Lis 2006    Temat postu:

napisze w skrocie bo nie chce mi sie cytowac ksiazek,a mianowicie,pierw kopali szyb,na dole szybu wylewali "podloge" pozniej przy uzyciu narzedzi gorniczych drazyli tunel,montowali szalunek i zalewali go betonem,cala to filozofia.zobaczcie sobie na przebite zamurowki,zauwazycie za nimi wlasnie deski szalunku.Jak jestescie odwazni i nie boicie sie poznawac ciekawych ludzi to przejdzcie sie do Boryszyna na palacyk,Anka badz Robert jak beda mieli chwile czasu to z pewnoscia wam dokladnie wytlumacza jak MRU zostalo zbudowane
BlackEleriuM
PostWysłany: Pon 17:49, 20 Lis 2006    Temat postu:

o pzw to ja mam ksiazke - o tunelach jednak niema słowa
cygi
PostWysłany: Pon 17:40, 20 Lis 2006    Temat postu:

tak tunele chociaz o PZW tez bym se z checia poczytal :]

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group